Alla inlägg den 29 april 2013

Av Nova - 29 april 2013 22:40

 


 

Här ligger hon på sitt favorit ställe i trädgården :)

 

Får man var så söt!?   

 

Här visar Samba den nya leksaken vem det är som bestämmer.

 

Samba försöker försvara sina matskålar från den nya leksaks elefanten.

Av Nova - 29 april 2013 22:11

  Hej! Förlåt för att jag inte har bloggat på länge, jag har flera gånger tänkt skriva något men när jag väl har satt mig så har jag inte kommit på vad men nu så gör jag ett försök.

Samba är precis så som jag har drömt om. Hon är snäll, gosig, lekfull, smart och hon lyssnar.

De kommandon hon har lärt sig är sitt, stanna, loss, nej, varsågod, kom och apport. Hon är väldigt lättlärd. Just nu så bitts hon rätt mycket. Jag har flera bitmärken på händer och fötter men det hör till när man skaffar hund, det tycker iallafall jag.


Idag så fick Samba åka bil med oss för andra gången. Pappa och jag skulle åka och handla mat så vi tänkte att det var ett bra tillfälle att träna på att åka bil. Det gick rätt bra, hon gnällde i början men lugnade sedan ner sig. Idag fick hon även titta runt i våran bastu för första gången. Det är där vi kommer bada henne sen så det är bra om hon har varit där några gånger tidigare.




För ett tag sedan ville Samba inte äta maten vi hade fått med oss från uppfödaren. Det var ett foder som man skulle blöta upp och vi hade gjort precis som hon sagt men Samba ville inte äta. Vi ringde till uppfödaren Eva och bad om råd, hon sa att vi kunde pröva att ge henne fodret utan att ha blött upp det. Åh vilken tur, när vi gav Samba maten torr så började hon äta igen.


Skriver mer snart. /Kramar från Nova och blöta pussar från Samba :)



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Detta är en dagbok om hunden Samba som är en hovawart. Här kan du läsa om allt lilla Samba hittar på och hur vi uppfostrar henne från dag ett.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards