Direktlänk till inlägg 14 april 2013

Första gången som vi träffar Samba

Av Nova - 14 april 2013 19:30

Här kommer lite mer  


När valparna var tillräckligt stora så kom vi och hälsade på. De var nästan sötare än på bild, de kröp runt i valplådan och bet varandra i öronen. Det var en liten valp som kom fram och sög på mitt finger. Sen var min lillebror så dum så att han satte in huvudet tillräckligt långt för att en valp skulle lyckades bita honom i näsan, den valpen som bet honom var lilla Samba, hon tyckte väll att han såg god ut antar jag.


När valparna skulle äta så kastade sig alla mot skålen, en hane ramlade i matskålen. Han fick massor av mat i pälsen så han var alldeles kletig, men hans syskon slickade av all mat från honom.

Sen blev Samba kladdig och när maten var slut började alla slicka på henne. När de fått bort all mat var hon aldeles ruffsig och blöt, haha♥.


Valparna växte snabbt och blev bara sötare och sötare.

Min kompis hade sovit över hos mig och vi hade haft en jätte bra dag, men dagen blev bara bättre. Innan min kompis skulle gå sa mamma åt mig att byta om för vi skulle åka och hälsa på valparna. Så fort som det gick när jag bytte om har det aldrig gått. När vi kom fram så ringde vi på dörrklockan, alla valparna skällde. När vi kom in så sprang alla valpar fram till oss och bet i våra tår och fingrar. Eller ja, de bet nog alla i min familj för utom mig. De var pigga och busiga, de ville leka hela tiden. När jag skulle gå på toa så ville en valp att jag skulle stanna så den hoppade och bet sig fast i min byxa. Den vägrade att släppa men så fort jag hade satt mig ner igen och börjat leka igen så släppte den. När de började bli trötta så la sig 4st valpar sig hos mig där en utav dem somnade i mitt knä. Jag fick tårar i ögonen över att de ville ligga brevid mig. När vi skulle åka hem så gnällde alla valparna. Jag ville inte åka hem. Innan vi åkte så berättade vi att vi mest gillade valpen med orange halsband och då sa Eva att hon tyckte att den skulle passa oss bäst.


Hemma så försökte vi komma på något bra namn till valpen men vi kom inte överens. Efter ett tag så sa kom mamma på namnet Samba, och det tyckte faktiskt alla om eftersom att när Samba går så ser det lite ut som om hon dansar.


Den 17 april 2013 ska vi hämmta henne, jag längtar så mycket!






 

Samba när vi träffade henne för första gången.



 
 
Ingen bild

Mikaela

14 april 2013 23:34

Vad spännande att följa allt du skriver om Samba! Det känns som om hon blir en del av vår familj också. Hon är verkligen fin! Kram från moster

Nova

15 april 2013 09:46

Hihi tack.
Ja, det är hon verkligen! Kram och puss♥

 
Ingen bild

Legenden

15 april 2013 11:17

Åhhh, vilken göllig vovve :D Pussa den massor från mig på onsdag<3

Nova

15 april 2013 11:21

Det ska jag göra

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nova - 13 juli 2013 20:46

I förrgår var vi på valpkurs igen. Jag var inte alls lika närvös som förra gången och inte Samba heller. Men vi behöver verkligen träna på att gå fint i koppel. Samba är väldigt stor, hon går dit hon vill och bryr sig knappt om det är någon i andra ä...

Av Nova - 9 juli 2013 08:52


Vet inte om jag har gett er länken till Sambas uppfödare? Här kommer den iallafall  http://www.terahof.se/   ...

Av Nova - 7 juli 2013 22:04

     Samba har precis tagit bollen ifrån mig och tänker fly när mamma fotar henne.     Vår fina vakthund. Nybadad    Nybadad, fluffig och söt Samba.   ...

Av Nova - 7 juli 2013 21:20

Idag var Samba och jag på valpkurs. Oj vad nervös jag var, det är ju min första hund och jag vill så gärna vara en bra ägare. Vi var uppdelade i grupper, ungefär 6st i varje grupp. De som var i min grupp såg trevliga ut. Först så fick man leka med hu...

Av Nova - 7 juli 2013 20:49

Nu har jag äntligen hittat lösenordet till bloggen. Jag lyckades tappa bort lappen där jag skrivit upp lösenordet    I början på juni så var pappa ute med Samba i trädgården. Då kommer mamma ut, Samba blir jätte glad och springer mot mamma. När S...

Presentation


Detta är en dagbok om hunden Samba som är en hovawart. Här kan du läsa om allt lilla Samba hittar på och hur vi uppfostrar henne från dag ett.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards